Forumlek: Skriv en berättelse!
|
Författare
|
Meddelande
|
Publicerad
|
|
humdum
|
Har för mig att det funnits en sånhär tråd någon gång i tiden, hittar den dessvärre inte nu. Därför startar jag en ny! För de som inte vet hur det går till är det enkelt. Jag börjar skriva en mening på en berättelse, nästa person som läser skriver en fortsättning på den meningen osv osv.
T.ex:
Person 1 skriver: Det var en gång en grotta i skogen.
Person 2 skriver: Där bodde en man som odlade konkelbär.
- - -
Jag är TS och börjar därmed!
En vacker dag när jag var ute och gick i åskvädret märkte jag att det fanns ett genomskinligt hus på höger sida om vägen.
|
23 Aug, 2011, 19:43
|
|
Lollofluffis
|
Jag stannade och tittade på det och tänkte, eftersom jag var genomblöt och lite rädd för åskan så skulle jag kunna stanna till där och hälsa på när jag ändå var där. Jag kanske till och med kunde få en kopp med varmt och underbart doftande te.
|
23 Aug, 2011, 19:51
|
|
Densomärden
|
När en stor blänkande vattendroppe träffade min näsa bestämde jag mig för att gå mot huset, där vattendropparna bodde.
|
23 Aug, 2011, 20:54
|
|
kaninis
|
Men då såg jag ett annat likadant hus, precis bredvid det ena. Då kunde jag inte bestämma mig till vilket av dom jag skulle gå.
|
24 Aug, 2011, 15:09
|
|
Jashin
|
Jag stod still och slöt ögonen medan jag lyssnade på regnet. Det var då som jag bestämde mig för att gå till det vänstra huset.
|
24 Aug, 2011, 17:16
|
|
rund
|
När jag kom in i huset bambaderade vattendropparna mig en efter en, och det blev en sjuhelsikes fight!
|
24 Aug, 2011, 18:38
|
|
Naturell
|
jag använda alla tekniker och rörelser jag lärt mig i Karate-skolan.
|
25 Aug, 2011, 19:27
|
|
Naturell
|
använde* :P
|
25 Aug, 2011, 19:28
|
|
kaninis
|
Men plötsligt kände jag att jag började bli yr.
|
26 Aug, 2011, 16:11
|
|
horus
|
Borttagen av administratör
|
26 Aug, 2011, 16:18
|