• 0 Inloggade användare

Inloggade användare

Författare Meddelande Publicerad

limone
Ta en titt på det här klippet: [ KONY 2012 []
Den har börjat cirkulera på facebook och några av er har kanske sett den redan.
Jag tycker den är viktig och lägger upp den här.
Fritt fram för diskussioner :)

Användaren är borttagen

Fru Gris
Grät floder när jag kollade på den, sjuka människa..
Alicia: Det är en om person i Afrika som kidnappar barn, tvingar dem att döda sina egna föräldrar och andra, våldtar dem och har dem som sexslavar. Ingen vet var han befinner sig så de försöker få folk att hjälpa till att hitta honom, se den.

IAMTHEDUCK
Den är så jävla vacker. Jag satt och grät (inte så som på film, vackert och stillsamt, med hundögon, darrande underläpp och en tår seglandes ner för kinden. Jag satt och skrek, snorade, tårarna sprutade och var allmänt motbjudande. Tur att man var ensam hemma :P) 
Men vet någon om man kan / var man kan köpa den där boken (eller vad det var. Typ ett litet kitt eller något. För jag känner att jag måste rädda barnen, NU. Okej, jag må ha fått storhetsvansinne, men men...)
KRAM

limone
jag tror man går in på kony2012.com eller liknande, finns en länk som visas i filmen. Det är ett kit där olika saker finns för att man ska kunna agera.

Minestone
alicia-98: Joseph Kony är en ledare för en gerilla i Uganda som i över 20 års tid har förslavat barn och tvingat dem döda och skända för gerillans räkning. Det handlar om minst 30,000 barn. Uganda är inte ens i krig utan människan håller armén vid liv för att få behålla makten. Ingen vet var Kony befinner sig och nu har en amerikan gjort den här filmen vars syfte är att sprida den här okända hitlerns namn över hela världen. 

Ett riktigt häftigt initiativ. Det här med internet <3

Användaren är borttagen

Naturell
jag har sett på internet att många verkar skeptiska till det här; hur kan man veta att allt de säger är sant? jag vill tro det, men ändå

Minestone
Klart att man ska bejaka sin skeptiska sida, men informationen om den här Joseph Kony bör spridas. Hade ni hört hans namn förut? Inte jag iallafall. Trots att de i Haag listat honom högst på listan över förbrytare. Därför är budskapet bra.
Jag själv är skeptisk till t.ex att USA (efter folkets begäran) stödjer Ugandas egna armé, som inte är så bra den heller, och det är dumt att de framställer det som om Kony är kvar i Uganda, vilket han inte är, men de har väl tänkt att filmen ska vara så kort som möjligt... men den här människan måste hittas oavsett och ju fler som vet desto bättre.

limone
Håller med Minestone.
Har också sett att en del folk är skeptiska, kanske för att det här slagit ut så stort och snabbt på en gång, många tenderar att bli skeptiska mot sånt som går för fort eller är nåt nytt.
Det här med att ta till internet på det här viset är ju något nytt. Att försöka få med så mycket folk som helst till något som några få killar började som ett livsprojekt. Men jag tror på det som visats för jag har hört talas om barnsoldater i tvång och även fått lära mig lite i skolan (vilket de flesta säkert fått göra).

Men som i allt annat, det är ens egna val vad man vill göra, tro eller tycka. :)

Svara

För att svara måste du vara medlem. eller Registrera dig!

Har du glömt ditt lösenord?

Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dina användaruppgifter.

Du måst fylla i användarnamn
Angivet e-mail eller användarnamn finns inte.
Nytt lösenord är skickat till din e-post.

Vänta

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev är ett bra sätt att hålla koll på uppdateringar på hemsidan, erbjudanden, events och mycket mer. Skriv in din e-postadress så missar du aldrig nåt. Som har med Libresse att göra!

Du finns redan med i vårt prenumerationslista
Du är nu tillagd i vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Avbryt prenumeration

Vänta

Avbryt prenumerationen på vårt nyhetsbrev

Va det nåt vi sa eller gjorde? :o( Hör av dig i så fall! Vi kommer att sakna dig! Jaja, som tur är kan du ju alltid registrera dig igen om du ångrar dig.

Vi kunde inte hitta din e-post.
Du är nu borttagen från vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Hej! Din webbläsare är för gammal.

Uppdatera till nån av de här versionerna för att få ut MAX av Libresse.se.

1.5
6.0
2.0
2.0
  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Safari
  • Chrome

Tack för din fråga!

Eftersom vi får så många frågor till vår expert kommer vi bara att besvara frågor vi inte har svarat på tidigare på sajten.

Ta bort konto

Ditt Libresse konto är borttaget.