• 3 Inloggade användare

Författare Meddelande Publicerad

EmsLovato
Jag har ett jätte stort problem med min bästa vän. Jag och min bästa vän var vänner först och sen kom en annan tjej "in" och då blev min bästa vän och den andra tjejen bästa vänner och då dissade min bästa vän mig totalt! Hon bara struntade i mig i nästan en månad. Sen efter ca en månad sa hon till mig att hon var jätte ledsen och att hon hade saknat mig jätte mycket osv och såklar förlät jag henne. Men hon kunde ju inte bara lämna sin "nya bästavän" så vi alla tre började va. Egentligen gillar jag inte den andra tjejen, har aldrig gjort heller, men jag ville ju såklart vara med min bästavän. Och så började vi tre vara och så men sen så är det så att min bästavän säger att hon tycker att den andra tjejen är jätte jobbig och så ibland och att hon inte vill vara med henne, men hon är med henne iallafall... Ibland så dissar dom bara mig och går iväg typ... Och när jag säger att dom ska vänta på mig går dom bara och sen när jag säger till dom att dom inte väntade på mig skrattar dom bara och säger "haha, det glömde vi!"... Asså i början gillade jag nästan att vara alla tre men nu är jag bara så trött på det för att det verkar inte som om min bästa vän bryr sig längre och även om hon ser att jag är ledsen och så - det vet jag att hon gör - så gör hon inget åt saken. Den andra tjejen är lite mer utåtriktad än jag, jag är mer blyg, och kräver mycket mer uppmärksamhet så det är ju en anledning till att jag kanske hamnar lite utanför ibland men jag vill inte kräva så mycket uppmärksamhet. Och den andra tjejen försöker tvinga min bästa vän att röka och sån och så vill hon supa henne full och allt sån, även om min bästa vän inte vill! Asså jag blir bara så trött på det här och jag vill bara skita i dom båda två ibland men jag vill vara med min bästa vän och jag är helt enkelt för snäll och förlåter henne varje gång hon gör något fel... jag vet bara inte vad jag ska göra!

Älskling4
Försök att ta och prata med henne och se hur hon känner med! Är lite svårt ibalnd att bara tre, för är lätt hänt att man går iväg till maten 2 och så glömmer man de andra.. Så ta och snacka med henne!

zelda123
Det enda sättet att få din bästavän att "ändra" sig och så är nog att prata med henne. Men hoppas det blir bättre :)

happiness(L)
Har ungefär samma problem som du har! Känner igen ganska mkt av det du skriver.
Även om det kanske är jobbigt om du är blyg så tycker jag att du ska försöka skaffa lite nya kompisar som är schystare som du kan umgås med.
Men jag tycker du ska försöka prata med din bästavän om hur du känner dig, jag menar, hur skulle hon känt sig om hon var du? Men försök att inte anklaga henne eller säga något dumt, för då går hon i försvarsläge direkt och ni kommer bara bli osams, och då är risken stor att hon och den andra tjejen går "emot" dig..
Men om din bästavän verkligen inte bryr sig om dig och skiter i om du är ledsen osv.. Jag vet att det kanske känns omöjligt att tänka men isåfall är du värd en mycket bättre vän och kanske borde sluta umgås med dom som får dig att må dåligt, jag gjorde det i höstas, min bästavän i hela världen som samtidigt var den som fick mig må skitdåligt.
Jag försökte prata med henne och allt, men det bästa var att ta en "paus" ifrån henne, allt blev jättemycket bättre sen.
Men försök prata med din kompis och kanske även med den andra tjejen om du vill? Lycka till! Hoppas det går bra :) kram <3

Tjolanta1999
Hon verkar inte vara din *bästa vän*....

radhustjej
Din "bästa vän" är dum som går bakom ryggen på både dig och den tredje tjejen. Du borde berätta det för henne. Var helst med andra människor som inte går bakom ryggen för det håller inte att vara vänner med falska.

raisie
Nästan exakt detta hände för mig för ett år sedan. (Utom det sista med att dricka och röka). Det var som tur var en lärare som tog tag i mig (jag hade aldrig vågat prata med någon) och undrade hur det var osv. Det slutade iaf med att min ''bästa kompis'' bytte skola efter jullovet och, när jag fick reda på det (1 dag innan skolan började igen) så ville jag byta klass. Eftersom mina vänner  gick där och i min gamla klass ver det bara tjejeer som pratar om killar. Då jag är en sportfåne (som såklart börjat prata om killar på senare tid). Iaf så bytte jag klass då. Nu har jag varken kontakt med min gamla ''bästakompis'' eller våran kompis längre..

Självklart så hade vi båda gjort elaka saker mot varandra, vilket oxå ledde till att det var mycket bråk.

Iaf så tycker ja att du ska prata med någon. Och tänka efter om det finns något som du kan ha gjort fel så att hon har blivit ledsen. Även fast hon har behandlat dig sämst! Sedan tycker jag du ska försöka hitta nya vänner! Hur svårt och jobbit det än kan vara!

Svara

För att svara måste du vara medlem. eller Registrera dig!

Har du glömt ditt lösenord?

Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dina användaruppgifter.

Du måst fylla i användarnamn
Angivet e-mail eller användarnamn finns inte.
Nytt lösenord är skickat till din e-post.

Vänta

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev är ett bra sätt att hålla koll på uppdateringar på hemsidan, erbjudanden, events och mycket mer. Skriv in din e-postadress så missar du aldrig nåt. Som har med Libresse att göra!

Du finns redan med i vårt prenumerationslista
Du är nu tillagd i vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Avbryt prenumeration

Vänta

Avbryt prenumerationen på vårt nyhetsbrev

Va det nåt vi sa eller gjorde? :o( Hör av dig i så fall! Vi kommer att sakna dig! Jaja, som tur är kan du ju alltid registrera dig igen om du ångrar dig.

Vi kunde inte hitta din e-post.
Du är nu borttagen från vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Hej! Din webbläsare är för gammal.

Uppdatera till nån av de här versionerna för att få ut MAX av Libresse.se.

1.5
6.0
2.0
2.0
  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Safari
  • Chrome

Tack för din fråga!

Eftersom vi får så många frågor till vår expert kommer vi bara att besvara frågor vi inte har svarat på tidigare på sajten.

Ta bort konto

Ditt Libresse konto är borttaget.