|
Författare
|
Meddelande
|
Publicerad
|
|
eliiinlundgren
|
Hej.
Jag är kär i min bästa vän, nu under sommaren har vi inte varit med varann någonting men vi ska de nu i veckan. Sedan Valborg har jag varit otroligt kär i han. Han vet inte om det än men jag har velat sagt det hur länge som helst men har inte vågat. Jag har sagt att jag vill säga en sak då vi träffas. Vilket är nu i veckan. Är det rätt att säga de? Vill verkligen inte förlora han. Min stora syster (19 år) säger att jag borde säga som det är och att jag kan göra våran vänskap ännu bättre, de säger även mina två närmsta vänner. Men jag vågar verkligen inte, är det verkligen värt det och vad ska jag säga tycker ni?
|
03 jul, 2012, 01:03
|
|
Älskling4
|
Eran vänskap kan förändras. Kan bli både negativ och posetivt. Men om nu blir tillsammans å fall de tar slut sen, så har ni kanske inte samma relation sen till varandra. Tänk ingenom konsekvensena innan du gör något. Tror du han känner lika dant för dig?
|
03 jul, 2012, 01:38
|
|
eliiinlundgren
|
Jag vet inte om han känner likadant, lite därför jag vill berätta också. Hoppas det iallafall.
Mom det inte blir som nu om vi blir tillsammans så har man ändå varit med om något så fint som att ha en relation med någon. Är så otroligt kär i han, känns helt omöjligt att släppa han. Och med alla mina andra ex så är vi vänner och kan umgås med varandra så hoppas det blir så om jag och han blir tillsammans.
Tack för att du svara :)
|
03 jul, 2012, 07:00
|
|
Silver
|
Det är modigt att du vill berätta om dina känslor och livet handlar om att ta risker. Du kan inte veta vad som händer förrän du tar reda på det.
Men mitt förslag är att du inte tex plötsligt ska säga "Jag är jättekär i dig och varit det flera månader" för då kan han bli lite chockad och inte veta vad han ska säga.
Så istället föreslår jag att du inte lägger fram det som en bomb utan säger nåt i stil med "Jag har märkt att jag har fått lite känslor för dig" lycka till tjejen!
|
04 jul, 2012, 08:43
|
|
eliiinlundgren
|
Tack! Är så nervös, har inte sagt de än men jag ska! Som den krigare jag är ;)
|
11 jul, 2012, 21:44
|
|
hjertatuva
|
är i samma situation,har oxå en bästakompis och jag var kär i han 2010 och då kände vi knappt varandra och för ett halvår sedan så träffades vi igen och blev bästavänner.han har sagt till mig att han hade känslor för mig 2011 alltså var kär i mig han skriver ofta att han älskar mig och att han saknar mig då han flyttat till göteborg 60 mil bort :( men jag vet ju inte om han tycker om mig på det viset han brukade sova hos mig innan han flyttade och då låg han ofta och kramades och mös med mig och gav mig alltid en puss innan vi la oss och sov <3
vet inte hur jag ska göra!! :( vill ju inte riskera våran vänskap och sen så blir det ju lite svårt att vara tillsammans med varandra när han bor så långt bort :(
|
04 aug, 2012, 20:06
|
|
Moonki
|
Är i ungefär samma situation, det är inte roligt. Är också kär i min bästa kill kompis och jag är rädd att all vänskap ska förstöras. Han vet om att jag är kär i honom och så, men våran vänskap har inte förstört men iaf tycker jag att du ska berätta det och om han inte gillar dig så kan du ju vara som vanligt ni är ju forfarande bästisar. Och en bästis skulle ju aldrig förstöra vänskapen ;) Lycka till <3
|
06 aug, 2012, 15:44
|
|
eliiinlundgren
|
Jag har berättat för han men de va bara några dagar efter de senaste jag skrivit här, han sa att han tyckte vi skulle vara vänner just nu men kanske de skulle bli något senare för vi har inte träffats på ett tag nu. Jag ångrar inte att jag sa de! För vi håller typ på nu tror jag och de va en lättnad att inte behöva bära på de. Jag tycker att ni alla som är kär i sin bästa vän eller vän ska säga de! Vad är de värsta som kan hända? :)
|
12 aug, 2012, 00:16
|
|
limone
|
åh grattis! :D
Mitt tips är: låt det ta sin tid, jäkta inte fram.
Lär ni känna varandra och han får chans att lära känna dig så finns ju chansen att det blir nåt senare :) lycka till!
|
12 aug, 2012, 19:23
|
|
eliiinlundgren
|
Jag känner han ju :)
|
13 aug, 2012, 16:48
|