• 0 Inloggade användare

Inloggade användare

Författare Meddelande Publicerad

Jullzan
Hej, har ett problem och vet inte riktigt vart jag ska vända mig någonstans. 
det är så här, jag har haft ont där nere när jag har kissat, hade det ett tag men har det inte nu längre, det gjorde inte bara ont när jag kissade utan ibland typ på morgonen. 
sen började min pojkvän också få samma problem. 
kan det vara gonorrè eller liknande ? 
skulle vara JÄTTE tacksam för svar verkligen.

limone
Kan vara urinvägsinflammation. Ni bör kolla upp det om ni känner smärta fler ggr.

Isadoraa
Jag tycker ju de kan låta som någon slags könsjuksom. Min fråga är ju till limone- smittar urinvägsinflamation? Jag tror ju att det inte gör det, så gå och kolla upp vilket fall som helst, för om din pojkvänn har fått samma besvär så måste ju du har smittat honom, troligtvis med någon könsjukdom då jag tror att urinrörsinflamtion inte smittar! 

limone
urinvägsinfektion smittar inte, vad jag vet. Det händer då bakterier tränger in sig i urinvägen och då infekteras den, man blir kissnödig oftare och det svider när man kissar. Tjejer har lättare att få det än killar eftersom urinvägen är betydligt kortare hos tjejer än killar.
Om det inte är så att du blir kissnödig ofta och det svider när du kissar, så kan det ju vara nåt annat. i så fall ska man gå till umo eller vårdcentralen och be om att få testa sig för könssjukdomar, då ska även din pojkvän med så han också kan testa sig. Bättre att testa sig och få ett svar än att gå runt o undra vad som händer.

Storm
Låter som klamydia men kan likagärna vara en vanlig svampinfektion.
Ni kan beställa klamydia test över nätet, köpa på apoteket eller göra på ungdomsmottagningningen.
Det är jätteviktigt att utesluta så du inte har fått en könssjukdom eftersom till exempel obehandlad klamydia kan göra att du inte kan bli med barn någonsin. Och det vore väl tråkigt att inte ens ha det valet. Killlar kan få infektioner i bitestiklarna.
Men köp hem Canesten och behandla dig med tabletten/erna (finns med 1-3 vagiatiorer som förs upp i slidan) och med kräm (krämen smörjer du på på morgonen och framförallt på kvällen i underlivet. Hela.) Killen behandlar med samma kräm som du under en vecka. Det är ovanligt att killar får svamp men det förekommer, speciellt om tjejen har det. Så behandla er samtidigt. På en vecka ska symtpomen vara borta.

Jullzan
tack för alla svar.
ingen av oss har ont längre, men kanske ska kollas upp iallafall?

Storm
Ja, lika bra att kolla. Men har ingen av er haft sex med någon annan någon gång så kan ni inte ha någon könssjukdom... gå till ungdomsmottagningen och prata om det =)

Svara

För att svara måste du vara medlem. eller Registrera dig!

Har du glömt ditt lösenord?

Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dina användaruppgifter.

Du måst fylla i användarnamn
Angivet e-mail eller användarnamn finns inte.
Nytt lösenord är skickat till din e-post.

Vänta

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev är ett bra sätt att hålla koll på uppdateringar på hemsidan, erbjudanden, events och mycket mer. Skriv in din e-postadress så missar du aldrig nåt. Som har med Libresse att göra!

Du finns redan med i vårt prenumerationslista
Du är nu tillagd i vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Avbryt prenumeration

Vänta

Avbryt prenumerationen på vårt nyhetsbrev

Va det nåt vi sa eller gjorde? :o( Hör av dig i så fall! Vi kommer att sakna dig! Jaja, som tur är kan du ju alltid registrera dig igen om du ångrar dig.

Vi kunde inte hitta din e-post.
Du är nu borttagen från vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Hej! Din webbläsare är för gammal.

Uppdatera till nån av de här versionerna för att få ut MAX av Libresse.se.

1.5
6.0
2.0
2.0
  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Safari
  • Chrome

Tack för din fråga!

Eftersom vi får så många frågor till vår expert kommer vi bara att besvara frågor vi inte har svarat på tidigare på sajten.

Ta bort konto

Ditt Libresse konto är borttaget.