Gör allt för henne men får inget tillbaka..

• 5 Inloggade användare
Författare Meddelande Publicerad

meh
Hej! Nu är det så att jag har en kompis som går i min klass... Vi har underbart kul när det väl gäller. Men nu är det så att hon har alltid varit den som aldrig hör av sig. Utan det är alltid jag. När man har bestämt något och säger men jag smsar dig eller ringder så gör hon aldrig det. Hon lovar helt enkelt saker som hon sedan inte håller. 
Har sagt det flera gånger till henne men hon säger bara jaja, jag har inga pengar så har hon abonnemnag osv. Hon har även ljugit flera gånger för mig. Tex en gång så festade vi så ville jag inte sova kvar hos han som höll festen så frågade jag om jag kunde sova hemma hos henne men då sa hon ''nej min upplåsbara madrass är sönder'' Sen skulle vi festa hos henne och då sov jag helt plötsligt på den. Och jag vet att det var samma! 

Nu är hon bara så dryg på sommarlovet, vi var bjudna på klassfest och hon satt bara där med sin mobil och smsade och jag frågade henne om hon tyckte det var kul. Hon bara ja det är det. Jag bara okej. Senare så gick alla tjejerna ut för att röka på ballkongen men jag frös så jag orkade inte. Men sen var det så varmt så jag gick ut ändå. Och då satt hon på golvet så jag var tvungen att kliva över henne så jag gjorde det lite försiktigt. Hon bara gah precis som jag inte var välkommen eller så. Ingen av dem som satt där ute pratade med mig. 

Jag vet absolut inte vad jag ska göra mår ganska dåligt över detta...

Heartlesslib
Hej. Att du kallar henne för vän gör mig lite förvirrad, min bild av en vän är inte det du beskriver. Att ni har kul ”när det väl gäller” är inte tillräckligt, för mig. Ibland är det lättare för utomstående att se problem som man själv inte lägger märke till, men som du beskriver det verkar det som om du är väl medveten om att detta är en människa du kanske inte ska ha en bra relation till. Hon visar inget intresse av att vara din vän eller liknande. Hon har uppenbarligen något problem med dig (om inte sig själv) och borde kunna tala om det för dig, om ni nu är vänner. Mitt råd till dig är att ta detta med henne och försöka reda ut det, om det inte hjälper tycker jag att du ska strunta i henne. Någon som får dig att må dåligt är ingen du behöver varken tänka på eller umgås med. Det kan vara så att hon börjar uppskatta er vänskap när du är mindre tillgänglig och inser att hon inte har varit en bra vän, eller så är hon bara en asshole. Haha, sånna finns tyvärr också. Hoppas det löser sig.

Heartlesslib
Jag vet inte vart mina styckeindelningar tog vägen :S

Gemachica
Jag känner igen mig. När jag och mina kompisar kom till tonåren slutade de (av någon orsak???) att höra av sig. det var alltid jag som tog första initiativet. folk jag nu i varje fall växt ifrån. eller om man kan kalla det så.. jag blev psykiskt sjuk och hamnade på sjukhus. INGEN brydde sig. mina kompisar ringde inte, och jag mådde dåligt så kom inte till för att ringa till dem. Det gjorde att vi inte hade någon som hällst kontakt mera. och de slutade tillochmed hälsa på stan.
Nu har jag 2 vänner. som JAG tagit upp kontakten med. Och det var bra, för de är helt underbara.
men, de ringer typ aldrig? till mig. jag har dock accepterat det. Jag är helt enkelt glad över att jag inte är helt ensam.

Strass
jag tycker inte du ska ödsla energi på henne, eller folk som inte ger dig någonting tillbaka!
.
du kommer att hitta nya vänner, vänner som du faktiskt kan kalla vänner, och hur mycket man än vill så räcker det oftast inte att "bara ha kul ibland", så jag tycker du ska sluta va med henne, och försöka koncentrera dig på det som gör dig glad :D

Svara

För att svara måste du vara medlem. eller Registrera dig!

Har du glömt ditt lösenord?

Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dina användaruppgifter.

Du måst fylla i användarnamn
Angivet e-mail eller användarnamn finns inte.
Nytt lösenord är skickat till din e-post.

Vänta

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev är ett bra sätt att hålla koll på uppdateringar på hemsidan, erbjudanden, events och mycket mer. Skriv in din e-postadress så missar du aldrig nåt. Som har med Libresse att göra!

Du finns redan med i vårt prenumerationslista
Du är nu tillagd i vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Avbryt prenumeration

Vänta

Avbryt prenumerationen på vårt nyhetsbrev

Va det nåt vi sa eller gjorde? :o( Hör av dig i så fall! Vi kommer att sakna dig! Jaja, som tur är kan du ju alltid registrera dig igen om du ångrar dig.

Vi kunde inte hitta din e-post.
Du är nu borttagen från vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Hej! Din webbläsare är för gammal.

Uppdatera till nån av de här versionerna för att få ut MAX av Libresse.se.

1.5
6.0
2.0
2.0
  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Safari
  • Chrome

Tack för din fråga!

Eftersom vi får så många frågor till vår expert kommer vi bara att besvara frågor vi inte har svarat på tidigare på sajten.

Ta bort konto

Ditt Libresse konto är borttaget.