|
Författare
|
Meddelande
|
Publicerad
|
|
Hallonet2
|
Hej, jag och mina vänner är en grupp ungdomar på 17 år som vill hitta på nått kul! har ni nått bra förslag? Och då menar jag inte typ gröna lund, liseberg o.s.v.....
Tex. hyra en stuga över en helg, ha grillkvällar, festa, spela spel och ja ni vet. lite american pie style.
Eller typ öluffa i stockholms skärgård.
Vi vill göra nått kul. Nåt ball. Vi får inte åka utomlands för våra föräldrar :(
|
31 jul, 2012, 20:24
|
|
Jashin
|
Att hyra en stuga låter inte helt dumt, det blir som att campa och så kan man ju bada om den ligger i närheten av en sjö. Eller så kan ni tälta hos någon. Eller så kan ni alla börj spara pengar till en resa till hösten och då kan ni höra om det är två föräldrar som vill följa med. Ni kan alltid ta Finlandsfärjan. Om två föräldrar delar rum så kan ni andra dela ett annat rum på så sätt är ni samlade och så finns det någon vuxen i närheten.
|
31 jul, 2012, 21:50
|
|
bröst
|
Gå på museum, det kan vara riktigt roligt om man är några stycken även om man inte är museum-typen!
Bio med ett gäng tjejkompisar är också sjukt kul, för då kan man liksom tagga hela dagen och snacka om filmen efter.
Färja som Jashin sa är störtkul! Dock får man oftast inte åka över dagen-resor om man är under 20 (i alla fall inte till Danmark, jag och mina vänner tänkte göra det), vilket suger.
Köp Gröna Lund/Lisebergs-kort och gå på alla konserter som är kul! Kanske någon tråkig också bara för ni kan!
Ha girls-night med skumpa och allmäna tjejsaker (manikyr och sånt).
Marathon på någon bra serie/film! Sagan om ringen, Star wars, Sex and the city, Harry Potter...
Åka till en annan stad, vilken som hellst, och kolla vad som finns där. I Gränna är det hur mysigt som hellst, fullt med caféer och gammaldags polkagrisbutiker.
Shoppa. Såklart.
Laga mat ihop: sushi, tacos, pizza. Sånt som många kan hjälpa till med och som är gott! Sushi är dessutom svårt, vilket bara gör det ännu roligare.
En heldag på IKEA, som även inkluderar en lunch i deras resturang!
En dag på stranden med mat.
Nu orkar jag inte komma på mer men gud - det finns inga gränser!
|
31 jul, 2012, 23:04
|
|
Hallonet2
|
Åh tack så jättemycket för alla tipsen :D
|
02 aug, 2012, 12:54
|