• 6 Inloggade användare
Författare Meddelande Publicerad

anonymm
Kan alla typ skriva allt de vet om mini pillret Cerazette??? Gärna ni som har egna erfarenheter utav det :)

Minestone
Jag får oregelbunden mens (och en mensperiod kan vara två veckor) och mycket mellanblödningar. Jag har tagit Cerazette sedan i december.

Lolea
Jag har lagt märke till att min mamma har det och har haft länge. vet inte så mycket men hon har inte haft problem med det vad jag vet...

anonymm
Blöder man mycket av det? För jag böder sjukt mycket och vill verkligen inte blöda mer än vad jag gör.. Eller böder man mindre (mängden)

bröst
Dom absolut flesta blöder mindre eller inget alls med Cerazette! Jag är en av dom! Blöder för det mesta inget alls och gör jag det är det så lite att det räcker med trosskydd. Har heler inte haft några symptom, möjligen att jag blev finnig när jag började men det kanske jag hade blivit ändå.

Rekommenderar Cerazette strakt! Mindre risk för cancer och blodproppar, samt att mensen mindskar eller helt utesluts. Risk för biverkningar är mindre med Cerazette än med p-piller. Förstår inte varför inte alla tar Cerazette ;)

anonymm
Jag har läst att man ska börja ta de i samband med att mensen börjar kommer den mensen bli mindre mängd? Asså märker man skillnad på en gång?? :)

tjabbatjena
Jag började med p-piller, och cerazette, första gången som 15-åring. Det var för mig inte värt det i alla fall. Problemet är att jag kanske inte tog tabletterna på samma tidpunkt, glömde bort att ta och så vidare, så jag fick ju självklart oregelbundna blödningar en hel sommar. Jättekul, verkligen! Så har du svårt att passa tider, är glömsk så skippa helst detta. 
Och om möjligt.. Använd inte p-piller, eller något annat hormonbaserat. Kroppen behöver växa till sig och inte utsättas för massa nya saker.. Det räcker med tonårsproblem.
Själv pendlade jag i vikt, blev deprimerad och ett jävla monster. Är iofs fortfarande ett jäkla monster vid pms och mens men det har i alla fall lugnat ner sig lite. 
20+ och kopparspiral nu, hela livet framför mig nu!

Svara

För att svara måste du vara medlem. eller Registrera dig!

Har du glömt ditt lösenord?

Det är lugnt! Skicka bara in ditt användarnamn eller din e-postadress så skickar vi dina användaruppgifter.

Du måst fylla i användarnamn
Angivet e-mail eller användarnamn finns inte.
Nytt lösenord är skickat till din e-post.

Vänta

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vårt nyhetsbrev är ett bra sätt att hålla koll på uppdateringar på hemsidan, erbjudanden, events och mycket mer. Skriv in din e-postadress så missar du aldrig nåt. Som har med Libresse att göra!

Du finns redan med i vårt prenumerationslista
Du är nu tillagd i vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Avbryt prenumeration

Vänta

Avbryt prenumerationen på vårt nyhetsbrev

Va det nåt vi sa eller gjorde? :o( Hör av dig i så fall! Vi kommer att sakna dig! Jaja, som tur är kan du ju alltid registrera dig igen om du ångrar dig.

Vi kunde inte hitta din e-post.
Du är nu borttagen från vår prenumerationslista.
Felaktig e-mail
Du måste fylla i detta fältet

Hej! Din webbläsare är för gammal.

Uppdatera till nån av de här versionerna för att få ut MAX av Libresse.se.

1.5
6.0
2.0
2.0
  • Firefox
  • Internet Explorer
  • Safari
  • Chrome

Tack för din fråga!

Eftersom vi får så många frågor till vår expert kommer vi bara att besvara frågor vi inte har svarat på tidigare på sajten.

Ta bort konto

Ditt Libresse konto är borttaget.